Over de school

Onze school ligt in het centrum van Nijmegen aan het St. Stevenskerkhof. In 1904 richtten de Broeders van Maastricht deze  school op. De school is daarmee een van de oudste scholen van Nijmegen. Op de huidige  plek aan het St. Stevenskerkhof geven we sinds 1981 les. Op dit moment hebben we ongeveer 203 leerlingen. De Petrus Canisius zal een middelgrote school blijven, want uitbreidingsmogelijkheden zijn er niet. De leerlingen van onze school komen vooral  uit het centrum, de benedenstad, Koningsdaal en Nijmegen-west.

Het bijzondere gebouw ligt verscholen in de binnenstad. Het is creatief van opzet en er is op een speelse wijze met verschillende ruimtes omgesprongen. Het gebouw is rondom de Stevenskerk gebouwd en kijkt ook uit over de Waal. Een prachtige locatie voor een prettige school. Een school die je van binnen moet zien, zo kun je de fijne sfeer ervaren.